درباره عدل جویان

با توجه به نیاز جامعه به حضور پررنگ وکلای دادگستری در قالب موسسات و دفاتر مدرن حقوقی
و هم چنین درجهت جلوگیری از دخالت افراد غیرمتخصص در امر خطیر وکالت و درخواست رئیس کانون وکلای دادگستری وقت گروه وکلای عدلجویان امین صدر به همت نفرات برتر آزمون وکالت دادگستری و نخبگان رشته حقوق تاسیس گردید .
 
اصلی ترین و اساساً علت تاسیس عدلجویان ارائه مشاوره تخصصی صرفاً توسط وکلای پایه یک دادگستری بوده که قطعاً این خدمت ارزنده گام بلندی در احقاق حقوق مالباختگان وستمدیدگان بوده است از دیگر سو قبول وکالت در صدها پرونده اعم از حقوقی ، کیفری ، ملکی ، ثبتی و...
با موفقیت چشمگیر همراه بوده و کارنامه درخشانی از عملکرد این مجموعه می باشد .
 
افق دید ما رسیدن به جامعه ای است که افراد آن فارغ از توان مالی و جایگاه اجتماعی هرگز در مقابل نا حق سکوت نکرده و در جهت رسیدن به حق خود همت گماشته و ضمن بهره مندی از تخصص و علم وکلای دادگستری ، دستگاه قضا را تنها سرپناه خود در برابر ظلم ببینند .

ارتباط با دفتر وکالت عدل جویان امین صدر:
021-44383567
021-44383571
021-44383564
 
آدرس ما: 
تهران,بین فلکه اول و دوم صادقیه,خیابان شهدای صادقیه جنوبی ,جنب رستوران بوف,پلاک 41, ط4
 
وب سایت اصلی ما: 
 
 
شبکه های اجتماعی:
 
 
 
 
لوگو عدل جویان
 

حقوق ناشی از بیمه بیکاری

در جامعه اي كه بيكاري يكي از پديده هاي جدي اجتماعي و اقتصادي آن محسوب مي شود، جايگاه بيمه بيكاري بشدّت اهمیت دارد و توجه به آن مي تواند برخی از مسائل و مشكلاتي را كه بر زندگي خانوادگي و اجتماعي شخص بيكار تأثير گذار است، مهار كند. همچنین در شرایط رکود اقتصادی با کاهش فشار از طریق تأمین حداقل معیشت کارگران، امکان انعطاف پذیری با شرایط بازار بگونه ای فراهم خواهد شد که در نهایت از سقوط در ورطه مسائل جرم خیز خواهد کاست. اکنون بشرح ذیل به تبیین چگونگی پوشش بیمه بيكاري، پرداخته خواهد شد.

ترکیب دارندگان حق بيمه بيكاري

بطور قطع يكي از عواملي كه موجب پائين آوردن قدرت خريد و مانع بهره مندی از يك زندگي متعارف مي باشد، بيكاري تعدادي از اعضاي جامعه است. در اين ارتباط آمارهاي اعلام شده چگونگي توزيع بيكاري در ميان اقشار مختلف اجتماعي بشرح ذيل است:

۵/۲۶ درصد بيكاران در گروه سني ۲۴ تا ۱۵ سال قراردارند. ۳/۹۶ درصد بيكاران با سواد هستند.۷/۳ درصد بيكاران بيسواد هستند. از ۳/۹۶ درصد با سوادان حدود ۱۵ درصد داراي تحصيلات عالي دانشگاهي هستند. نرخ بيكاري زنان ۲/۲۱ درصد است.

البته اين آمارها حاوي پيام هایی است که نياز به تجزيه و تحليل و برنامه ريزي دارد تا حتي الامكان از عوارض بيكاري كه همانا به سقوط کشاندن برخی از جوانان بعنوان نسل جوياي كار در چنگ اعتياد، و اسیری در دام صيادان جرائم سازمان یافته  است، جلوگیری کند.

در هر حال لازم به گوشزد است که با توجه به شرايط موجود اقتصادي، نیروی مستعد کار همواره در معرض تهديد از دست دادن كاري كه بدان مشغول است، قرار دارد و عملاً‌ نمي تواند به فعاليت هايي مشغول شود كه براي دوره طولاني و يا دائمي از امتيازات آن بهره مند شود. لهذا پرسنل قراردادی بيش از هر قشر ديگري تابع شرايط روز فعاليت خويش هستند. بعلاوه، عمدتاً شبيه مستخدمين پيماني يا رسمي دولتي و يا بخش هاي عمومي مانند بانكها و شهرداريها، دفتر نشين و اداره اي نيستند تا پشت ميز بنشينند و به كلام يا قلم خود تكيه دهند. بلکه بايد فعاليت عيني و فيزيكي جاري باشد تا آن ها كارگر بمعني آنچه تا كنون تعريف شده قلمداد شوند........

برای خواندن ادامه این مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:

گروه وکلای عدل جویان/حقوق ناشی از بیمه بیکاری

نفقه

آیا در طول مدتی که دختر و پسر در عقد یکدیگرند، قبل از عروسی نفقه به دختر تعلق می گیرد؟

پاسخ:

مطابق ماده ۱۱۰۲ قانون مدنی با وقوع عقد نکاح وظایف و تکالیف زوجین در برابر هم برقرار می گردد یکی از تکالیف زوج دادن نفقه است مگر اینکه زوجه بدون مانع مشروع تمکین ننماید و لذا نفقه قبل از عروسی هم تعلق می گیرد. مگر اینکه عدم انجام عروسی وصف عدم تمکین داشته باشد.

 

آيا پدري مي‌تواند يكي از فرزندان خود را از خانه اخراج كند؟

پاسخ:

اگر از افراد واجب النفقه باشد نمی تواند اخراج نماید و در غیر این صورت می تواند.

 

همسرم در غياب من براي نفقه اقدام كرده است در حاليكه من تمامي مخارج زندگي را تأمين مي‌كنم و حتي مبلغي را هم به عنوان خرجي به او مي‌دهم چه اقدامي بايد انجام دهم 

پاسخ:

در دعوای نفقه مطروحه علیه شما بار اثبات ادعای پرداخت نفقه بر دوش شماست و دلایل و مدارک پرداخت را به دادگاه ارائه نمائید.

 

برای دریافت پرسش و پاسخ های بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

گروه وکلای عدل جویان/ نفقه

خدمات حقوقی در دفتر وکالت عدل جویان

وکلای عدل جویان  مجموعه ای حقوقی است که خدمات حقوقی را در قالب سرویس مشاوره حقوقی ،« مشاوره حقوقی رایگان »« مشاوره حقوقی تلفنی »« مشاوره حقوقی حضوری »با وکیل پایه یک دادگستری تهران، ارائه دانش حقوقی ، محاسبات حقوقی (محاسبه دیه، محاسبه دیه اعضای بدن، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر تادیه دین، محاسبه دیه قتل، محاسبه دیه بر اساس دادنامه) و اطلاع رسانی به ایرانیان داخل و خارج از ایران ارائه می کند .

گروه وکلای عدل جویان در هر موضوع حقوقی بهترین وکیل متخصص آن حوزه را برای وکالت پرونده انتخاب می کند.

 وکالت موضوعاتی مانند: وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل انحصاروراثت، وکیل قرارداد، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل چک موضوعات مهم موکلین هستند که ما به دقت و با اشراف کامل به آنها ارائه خدمت می کنیم.

عدلجویان همیشه تلاش کرده است تا با ارزیابی اولیه حقوقی مشکل موکل خودرا بررسی کامل کند، در صورتی که امکان انجام وکالت وجود نداشته باشد، از گرفتن پرونده صرف نظر کرده و از اتلاف هزینه و وقت موکل جلوگیری کند.

در برنامه های آینده عدل جویان راه اندازی واحد خدمات اداری «ثبت انواع شرکت های مسئولیت محدود ،سهامی خاص و محدود، شرکت های تعاونی» «ثبت برند و علائم تجاری» «تغییرات شرکت» و همچنین خدمات بین المللی امور مهاجرتی می باشد.

 

قانون طلاق (3)

در مواردی که زوجین اقدام به طرح دعوی صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) میکنند یا زوجه با استفاده از وکالت در طلاق (حق طلاق)  اقدام می نماید حکم صادر شده از سوی دادگاه خانواده  سه ماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی جهت ارائه به دفترخانه و ثبت طلاق اعتبار دارد  چنانچه صیغه طلاق  طی این مدت ثبت نگردد حکم از درجه اعتبار ساقط شده و زوجین یا زوجه بسته به مورد می بایست  مجددا جهت اخذ گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی)  اقدام نمایند  البته در این حالت  کلیه توافقات سابق نیز باطل است.

 

منبع: گروه وکلای عدل جویان

قانون طلاق (2)

پس از طلاق،  زن در موارد زیر میتواند نسبت به حذف نام شوهر سابق ، از شناسنامه خود اقدام نماید.

-در صورتی که دوشیزه بودن وی مطابق حکم دادگاه یا روش های دیگر اثبات شود .

-در صورتی که زوجه ازدواج جدید نموده واین ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق ثبت شود.

 

منبع: گروه وکلای عدل جویان